Η απάντηση της ΝΕ Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στις ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και μεταφορών, στο Ηράκλειο:
Δείτε:
Τα αποτελέσματα της επίσκεψης του υφυπουργού Υποδομών κ. Γ. Καραγιάννη, τις προηγούμενες ημέρες στο νησί, είναι απογοητευτικά. Στο ζήτημα της κατασκευής των δικαστικών μεγάρων, δεν προέκυψε τίποτα νέο, αλλά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες. Για τα ζητήματα του ΒΟΑΚ, οι κυβερνητικές ανακολουθίες, οι μεθοδεύσεις, οι προσχηματικές διαβουλεύσεις για την επιλεγείσα χάραξη, στοιχίζουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση κι εκτόξευση του κόστους. Όπως για παράδειγμα στο τμήμα του έργου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που συμβασιοποιήθηκε τελικά σε ποσό υπερδιπλάσιο του προϋπολογισμού που είχε αρχικά καταγραφεί βάσει των μελετών του ΟΑΚ, δεν έχει διασφαλισμένη χρηματοδότηση και διακινδυνεύει να μην έχουμε τελικά αυτοκινητόδρομο από τη Χερσόνησο ως τον Άγιο Νικόλαο. Πολιτικές που οδήγησαν, μετά από 3 χρόνια, σε διόδια για όλους τους χρήστες, στραγγαλίζοντας ουσιαστικά το Ηράκλειο, τα Χανιά και το Ρέθυμνο.
Οι ανακοινώσεις του, αφορούσαν ουσιαστικά τις παρακάμψεις των αστικών κέντρων και προσπαθούσαν να απαντήσουν στις αιτιάσεις-προτάσεις των τοπικών Φορέων και στο ισχυρό ΟΧΙ του Περιφερειακού Συμβουλίου, στη ΜΠΕ. Υιοθέτησε λοιπόν κάποιες από τις τεκμηριωμένες προτάσεις που κατατέθηκαν από τους φορείς (κατασκευή τούνελ στο Κακό Όρος και μερικές βελτιωτικές παρεμβάσεις στους κόμβους της παράκαμψης Ηρακλείου), αλλά απέρριψε για άλλη μια φορά ουσιώδεις προτάσεις:
- Για την τμηματική έστω υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ στα αμιγώς αστικά τμήματα, με αόριστες υποσχέσεις.
- Κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου.
- Οριοθετήσεις ρεμάτων, απορροής ομβρίων, αποστραγγίσεις κλπ
- Σύνδεση του ΒΟΑΚ με αερολιμένα Χανίων και Σούδα
- Φυσικά σιώπησε για ζητήματα χωροθέτησης και λειτουργίας σταθμών διοδίων, στις παρακάμψεις των πόλεων.
- Και μετάθεσε την ευθύνη υλοποίησης απαραίτητων συνοδών έργων του ΒΟΑΚ στους Δήμους και στην Περιφέρεια.
Επίσης, δεν έγινε καμία αναφορά, έστω για τη στρατηγική μελέτη για το υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού και για την συντήρηση των οδικών τμημάτων που δεν ανήκουν στον ΟΑΚ , αρμοδιότητας της Περιφέρειας Κρήτης.
Οι αποσπασματικές αυτές δηλώσεις, η μη αποδοχή του μεγαλύτερου μέρους των προτάσεων των τοπικών Φορέων, αποδεικνύουν τις τεράστιες ευθύνες της Κυβέρνησης της ΝΔ, που ενώ είχαν ένα έργο έτοιμο προς υλοποίηση, επέλεξαν την καθυστέρηση, για να ικανοποιήσουν επιχειρηματικά συμφέροντα. Η πολιτική τους αδιέξοδη, πολυδάπανη, επικίνδυνη για το μέλλον του νησιού.
Ο ΒΟΑΚ, ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος, ένα έργο αναγκαίο για την Κρήτη, τελικά θα υλοποιηθεί από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ.